گچبری سقف

زمان مطالعه: 19 دقیقه گچبری سقف از هنر های قدیمی است که باعث دادن جلوه ای زیبا به خانه و منزل شما عزیزان می شود. و در دو مدل کلاسیک و مدرن قابل اجرا می باشد.

گچبری سقف
19 دقیقه
2 دیدگاه
گچبری پرشین
زمان مطالعه: 19 دقیقه

تصاویر گچبری سقف

فهرست مطالب

گچبری سقف با بهترین اجرا و بالا ترین کیفیت

سقف ساختمان از مکان های مهم برای اجرای گچبری سقف است چرا که زیبایی آن بیشتر از هر مکان دیگری بیشتری به چشم می آید. در گچبری سقف، معمولا از طرح های ریز و البته شلوغ استفاده می شود؛ جاییکه هنر و معماری در هم آمیخته می شوند تا زیبایی نما را به رخ بکشانند. گوشه های دیوار، اطراف لامپ، اطراف لوستر ها، حاشیه های سقف و … همگی از مواردی هستند که می توانند در سبک کلاسیک با طرح های پیچیده خود را نشان دهند.

بازدید، مشاوره و طراحی رایگان

مجموعه گچبری پرشین بالغ بر 20 سال سابقه کار در این زمینه را دارد. از جمله فعالیت‌های این مجموعه می‌توان به رابیتس بندی،  گچ کاری، ابزارزنی، انواع گچبری ( گچبری کلاسیک، گچبری دستی، گچبری مدرن ، گچبری سقف پذیرایی، گچبری سقف آشپزخانه، گچبری ستون و سرستون و گچبری دور لوستر و دورلامپ، گچبری قاب بندی دیوار، گچبری سقف و…) و… اشاره کرد.

خوب است بدانید که گچبری پرشین شرایط ویژه‌ای را برای مشتریان خود در نظر گرفته است که این شرایط یکی از بزرگترین مزایای گچبری پرشین می‌باشد. در ادامه به ذکر شرایط کاری مجموعه می‌پردازیم.

گروه گچبری پرشین، با حضور در پروژه و ارائه مشاورۀ حرفه‌ای، راهنمایی‌های لازم را برای اجرای گچبری مناسب، بیان کرده و از ابتدا تا انتهای پروژه نظارت کامل به اجرای دقیق آن خواهد داشت. همچنین بازدید و حضور کارشناسان در محل پروژه ، بدون دریافت هزینۀ کارشناسی انجام می‌شود.

اگر کیفیت و ظرافت بالا در پروژه برایتان اهمیت دارد، باید بدانید که در این گچبری پروژه شما توسط ماهرترین و کاربلدترین استادها انجام می‌گیرد و کیفیت کار تضمین شده است.

در گچبری پرشین  پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت انجام می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده تماس بگیرید.

09190495706 📞        09037150334 📞

 

گچبری سقف، جدید ترین مدل ها 👌

گچ بری سقف جدید با دست👌

نمونه کار گچبری سقف پذیرایی👌

اجرای گچبری سقف با دست👌

گچبری سقف ساختمان‌ها به چند روش زیر اجرا می‌شوند؟

طراحی گچبری سقف به سه دسته گچبری سنتی، کلاسیک و مدرن  تقسیم می‌شوند که در ادامه به این سه مورد اشاره می‌کنیم:

سبک سنتی: مدل و طرح‌های قدیمی را سبک سنتی می‌گویند

سبک مدرن‌: جدیدترین طرح‌ها و مدل‌های روز دنیا در سبک مدرن اجرا می‌شوند.

سبک کلاسیک‌: سبک کلاسیک ترکیبی از دو سبک مدرن و سنتی است.

هر کدام از این مدل‌های گچبری ساختمان زیبایی خاص خودش را دارد و بسته به سلیقه افراد مورد استفاده قرارمیگیرد.

شما می‌توانید برای انتخاب هر یک از این مدل و طرح‌های گچبری سقف آشپزخانه تصاویر و عکس‌های آن را در سایت مجموعه گچبری پرشین مشاهده کنید

گچبری سقف کلاسیک یا مدرن؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که انتخاب گچبری سقف کلاسیک و یا مدرن کاملا بستگی به سلیقه و همچنین بودجه دارد. برخی افراد تنها در جست و جوی اجرای طرح های سنتی هستند و برخی دیگر نیز تنها مدل های مدرن را می پذیرند اما در مجموع می توان گفت که علاوه بر  سلیقه، بودجه ای که برای گچبری در نظر گرفته اید نیز در اجرای کار و انتخاب سبک تاثیر گذار خواهد بود.

فرض کنید چیدمانی که در منزل خود استفاده کرده اید دارای سبکی مدرن است، طبیعی است که اگر قرار باشد گچبری سقف کلاسیک را اجرا کنید باید هزینه ای را بابت تغییر دکوراسیون منزل بپردازید و این تا حدودی سنگین خواهد بود. بنابراین حفظ هارمونی مناسب برای اجرای گچبری سقف، دیوار ها، اتاق خواب و … بسیار مهم است.

گچبری سقف پذیرایی

 گچبری سقف پذیرایی

یکی از هنرهای بسیار کاربردی که برای زیباسازی خانه‌ها، کافه‌ها و هتل‌ها به کار می‌برند، گچبری است. توجه به طراحی دکوراسیون پذیرایی در معماری داخلی منازل ایرانی از اهمیت بسیاری برخوردار است از گذشته تا کنون یکی از قسمت‌های مورد توجه معماران ایرانی، سقف‌ها بوده است برای جذابیت بیشتر پذیرایی از گچبری برای سقف پذیرایی استفاده می‌کنند

معمولاً گچبری سقف پذیرایی به دو روش سنتی و مدرن انجام می‌گیرد که تفاوت این دو روش در طرح‌هایشان است. طرح‌های پر نقش و نگار زیاد را برای روش سنتی اجرا می‌کنند و از طرح‌های ساده تر برای گچبری مدرن اتاق پذیرایی به کار می‌برند یکی دیگر از روش‌های گچبری سقف پذیرایی گچبری روی رابیتس کاری یا همان سقف کاذب است تور‌های فلزی که برای سقف و دیوار به کار می‌روند رابیتس می‌گویند که روی این رابیتس گچبری کار می‌شود. انجام جدیدترین گچبری سقف پذیرایی خود را می‌توانید به تیم حرفه‌ای گچبری پرشین بسپارید گروه پرشین کلیه گچبری منازل، هتل‎‌‌ها، ادارات و مساجد را به صورت دستی انجام می‌دهند.

گچبری سقف ساده و شیک

جدیدترین گچبری سقف پذیرایی

در معماری داخلی ایرانیان گچبری از سابقه طولانی برخوردار است امروز از گچبری برای تزیین سقف پذیرایی بسیار استفاده می‌کنند. این روز‌ها برای گچبری سقف از آمیخته شدن تکنیک‌های سنتی با روش‌های جدید استفاده می‌شود البته گچبری را برای دیوارها نیز به کار می‌برند با پیشرفت تکنولوژی برای طراحی سقف ایده‌های جدیدی مطرح شده و با توجه به این موضوع که یکی از مهمترین فضای منازل ایرانی اتاق پذیرایی هست از این ایده‌ها و طراحی‌های جدید بیشتربرای سقف اتاق پذیرایی استفاده می‌شود. حال برای زیبا و شیک شدن پذیرایی می‌توان از یک نورپردازی مناسب به کار برد. برای انجام جدیدترین گچبری سقف پذیرایی خود را می‌توانید به تیم حرفه‌ای گچبری پرشین اعتماد کنید. گروه گچبری پرشین کلیه گچبری منازل، هتل‎‌‌ها، ادارات و مساجد  شما را به صورت کاملا دستی و در طرح‌های بسیار شیک و زیبا اجرا می‌کنند.

گچبری سقف پذیرایی
جدید ترین گچبری سقف پذیرایی

چرا گچبری سقف پذیرایی، در صنعت معماری، پرکاربرد است؟

سالن پذیرایی، به عنوان بخش اصلی خانه محسوب می‌شود که بسیاری از دورهمی‌ها و میهمانی‌های خانوادگی و دوستانه در این قسمت از خانه برگزار می‌شوند. با توجه به اهمیت طراحی مناسب و کارآمد چنین فضایی، قطعاً زیباسازی فضای داخلی آن نیز باید با دقت و به شکل انجام شود. در حال حاضر، با پیشرفت صنعت معماری و ساخت و ساز، مصالح ساختمانی و ابزار آلات متنوع و جدیدی وارد بازار شده‌اند که به کمک آنها، می‌توان طراحی خاص و متفاوتی را برای  بخش‌های مختلف خانه در نظر گرفت. گچبری سقف پذیرایی، یکی از مصالح پر کاربرد است که طرفداران زیادی نیز دارد و اجرای آن جهت تزیین سقف، بسیار ساده و آسان است. گچبری سقف به روش دستی، جذابیت‌‌ها و زیبایی‌های خاص خودش را دارد. گچکار، با توجه به مهارت و تجربۀ خود، اقدام به  طراحی و ترسیم نقوش مختلف روی گچ خواهد کرد. به دلیل تنوع در طرح‌ها، شکل‌پذیری، انعطاف‌پذیری و اجرای سریع و آسان این نوع مصالح، اغلب معماران، در طراحی دکوراسیون از انواع مدل‌های گچبری متناسب با فضای خانه، استفاده می‌کنند.

در انتخاب گچبری سقف پذیرایی، چه نکاتی را باید در نظر داشت؟

پیش از آنکه، اقدام به نطراحی و اجرای  گچبری سقف پذیرایی کنید، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید.

1_ ابعاد و متراژ فضای مورد نظر دقت کنید. اگر فضای داخلی پذیرایی، آشپزخانه یا اتاق کوچک است، حتماً از طرح‌های ظریف و ساده استفاده کنید. همچنین رنگ‌های روشن را انتخاب کنید تا محیط بزرگتر و نمای آن بهتر جلوه کند.

2_ ارتفاع سقف را در نظر بگیرید. طرح‌های شلوغ و ریز مناسب سقف‌های استاندارد یا کوتاه نیستند. این سبک از کار، مناسب سقف‌های بلند و مرتفع است.

3_انتخاب گچبری باید متناسب با دکوراسیون منزل باشد. هماهنگی بین دکوراسیون منزل و گچبری‌ها، باعث زیبایی و جذابیت بیشتر محیط خانه، آشپزخانه یا اتاق‌ها خواهد شد. بنابراین، به این نکته نیز بیش از پیش، توجه کنید.

4_در انتخاب رنگ و مدل گچبری افراط نکنید. رنگ‌ها و طرح‌هایی را انتخاب نمایید که امکان پیاده‌سازی در بخش‌های دیگر خانه مانند دیوارها یا اتاق‌ها را داشته باشند. همچنین متناسب با نور خانه، رنگ گچبری سقف پذیرایی یا گچبری سقف آشپزخانه را انتخاب کنید. رنگ‌های تیره، فضای داخلی را کوچک و رنگ‌های روشن فضا را بزرگ جلوه خواهند داد.

برخی گچبری‌ها از قبل آماده و ثابت هستند که می‌توان آنها را در سقف نصب کرد گچبری‌ها با توجه به اندازه‌های سقف پذیرایی در طرح و اندازه‌های متنوع ساخته شده و بعد از انتخاب روی سقف اجرا می‌شوند امروزه به دلیل اینکه نورپردازی زیبایی گچبری سقف را دوچندان می‌کند، اهمیت بیشتری پیدا کرده است بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما از نورپردازی برای گچ بری سقف استفاده کنید نکته مهم دیگر در گچبری استفاده از رنگ مناسب است زیرا در زیبایی و شیک بودن گچبری بسیار موثر است.

گچبری سقف آشپزخانه

امروزه، به دلیل نوع طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ها، بخش زیادی از فضای آشپزخانه‌ها، در معرض دید دیگران قرار دارد. در معماری داخلی در تهران به این سبک از طراحی آشپزخانه، اُپِن گفته می‌شود. بنابراین، طراحان و معماران مجرب، باید در طراحی و اجرای دکوراسیون فضای آشپزخانه بسیار دقت نظر داشته باشند تا محیطی مدرن، جذاب و متناسب با روحیۀ بانوان طراحی کنند. 

انجام گچبری در طرح های مختلف و نیز نورپردازی‌ سقف آن، در جذابیت آشپزخانه بسیار تاثیرگذار است. برای انجام گچبری سقف آشپزخانه و دیگر قسمت‌های ساختمان خود مجموعه گچبری پرشین با طراحان با تجربه و ماهر خود و ارائه کلیه خدمات مربوط با قیمت مناسب در خدمت شما مشتریان عزیز است.

آشپزخانه‌ها مکانی هستند که معمولا خانم‌ها وقت زیادی در آنجا صرف می کنند و یکی از مهم ترین بخش ها مهم هر خانه محسوب می‌شود. امروزه با تغییر دکوراسیون و در چشم  بودن آشپزخانه‌ها توجه به زیبایی آنها دو چندان کرده است به دلیل اینکه نمی‌توان طراحی روی دیوار آشپزخانه انجام داد، بیشترین تمرکز روی سقف آشپزخانه هست. یکی از طرح ها که زیبایی آشپزخانه را چند برابر می‌کند، گچبری سقف آشپزخانه است.

با انجام طرح های ساده و شیک گچبری سقف آشپزخانه شما همیشه و در هر زمان زیبا به نظر می رسد حتی با تغییر در فضای آشپزخانه زیبایی گچبری از بین نمی‌رود.

با انجام گچبری سقف آشپزخانه می تواند حالت یکنواخت و بی روح آشپزخانه را از بین ببرید اجرای گچبری سقف آشپزخانه در زیبایی آن نقش بسزایی دارد به همین دلیل افراد به دکوراسیون اهمیت بسیار می‌دهند. انجام گچبری با گچ کاری با هم متفاوت است. در گچبری نیاز است که فرد دارای خلاقیت و تخصص باشد، و قادر به اجرای طرح‌های مختلف در  فضا‌های گوناگون باشد که این امر نشان دهنده‌ی یک طراح ماهر است.

برای اجرای گچبری سقف آشپزخانه و دیگر قسمت‌های ساختمان خود مجموعه پرشین با طراحان با تجربه و ماهر خود در خدمت شما مشتریان است.

گچبری سقف آشپزخانه 

 

علاوه بر نوع طراحی، باید از مصالح و ابزارهای ساختمانی جدید و مدرن نیز برای زیباسازی فضای آشپزخانه استفاده کرد. گچبری سقف آشپزخانه، مانند گچبری سقف پذیرایی و اتاق‌ها، یکی از مصالح ساختمانی پرطرفدار و پرکاربرد است که به دلیل برخورداری از مدل‌های متنوع و جذاب، مورد توجه بسیاری از معماران نیز قرار گرفته است.

نکتۀ مهمی که باید در انتخاب گچبری‌های سقف آشپزخانه به آن اهمیت دهید، این است که، حتماً گچبری‌های متناسب با فضای آشپزخانه را انتخاب کنید.

بیشتر طراحان و معماران، با اجرای نورپردازی جذاب و همچنین انتخاب مدل گچبری زیبا برای سقف آشپزخانه، فضای این بخش از خانه را به شکل کاملاً مدرن، خاص و متفاوت طراحی می‌کنند. اگر به دنبال خانه‌ای لوکس و زیبا هستید، حتماً از گچبری سقف برای تمام بخش‌های خانه مانند سقف آشپزخانه، سقف پذیرایی و اتاق و حتی تزیین دیوارها به شکل مناسب، استفاده کنید.

برای انتخاب مدل گچبری سقف آشپزخانه باید به محیط و فضای آشپزخانه توجه شود در صورت بی توجهی، زیبایی کار کاهش می‌یابد. برای سقف‌های کوتاه نباید از گچبری‌های سنتی که سقف را شلوغ  می‌کند استفاده کرد. بهترین گزینه برای این مدل سقف‌ها طرح‌های ظریف است.

تکنولوژی های جدید سبب شده که افراد ماهر با به کارگیری آنها توانسته‌اندا طرح های زیبا و فوق العاده را خلق کنند. یک سقف با طرح های زیبا و نورپردازی های خاص در دکوراسیون بسیار تاثیر گذار است و احساس خوبی را به بیننده القا می کند یکی از دلایلی که در گچبری سقف بسیار اثرگذار است مهارت گچ‌کار و پیچیدگی بنا است. گچبری را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد سنتی و مدرن که  طرح های مدرن که نیاز به ظرافت بالایی دارند انتخاب مناسبی برای خانه های مدرن و هوشمند امروزی محسوب می‌شوند.

 گچبری سقف آشپزخانه با متد روز دنیا در مجموعه پرشین انجام می‌گیرد

یکی از روش‌هایی که زیبایی گچبری سقف آشپزخانه را بالا می‌برد، استفاده از نورپردازی در گچبری سقف است با اینکه میزان هزینه را افزایش می‌دهد، اما ارزشش را دارد. اما اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی را صرف کنید، می توانید از گچبری‌های پیش ساخته استفاده کرد. استفاده از گچبری های پیش ساخته موجب کم شدن هزینه و کوتاه‌تر شدن زمان انجام کار می‌شود.

ارائه انواع مدل گچبری سقف آشپزخانه با طرح های متفاوت و کیفیت عالی را با خیالی راحت به  مجموعه گچبری پرشین بسپارید

رنگ مناسب برای گچبری سقف آشپزخانه

برای آشپزخانه معمولاً از رنگ‌های درخشان استفاده می‌کنند رنگَهای نیمه براق برای تشخیص بهتر لکه‌ها  است. به همین دلیل از آن برای رنگ‌آمیزی استفاده می‌کنند. این رنگ به خاطر مات بودن نواقص و صافی را پنهان می‌کند.

 

گچبری سقف اتاق خواب

از گچبری‌های سقف جدید، علاوه بر گچبری اتاق خواب، برای تزیین سقف پذیرایی، آشپزخانه و فضای نشیمن خانه نیز استفاده می‌شود.

مهمترین نکته‌ای که باید در انتخاب گچ بری سقف به آن توجه داشته باشید، هماهنگی رنگ گچبری و همچنین نوع طراحی آن است. از آنجا که بیشتر طراحی‌های انجام شده روی این نوع گچبری به صورت دستی انجام می‌شود، به همین خاطر باید طرح گچبری با فضای پذیرایی، کاملاً هماهنگ باشد.

هر چه سقف خانه ارتفاع کمتری دارد، گچبری‌های ساده، انتخاب بهتری خواهند بود، ضمن آنکه، رنگ آنها نیز باید، بر اساس متراژ خانه و البته چیدمان و نوع دکوراسیون خانه، انجام شود.

پیشنهاد می‌کنیم، اگر دکوراسیون و طراحی داخلی خانه به صورت کلاسیک انجام شده است، حتماً از گچبری کلاسیک برای طراحی بهتر فضای خانه استفاده کنید.

گچ بری سقف ساده و شیک

امروزه، بیش از گذشته، به زیبایی دکوراسیون داخلی منزل، توجه می‌شود. با توجه به نوع ساخت خانه‌های مدرن امروزی، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی نیز همراه با ابزار آلات و مصالح ساختمانی به روز انجام می‌شود. در بسیاری از واحدهای مسکونی و حتی واحدهای تجاری، هنوز از مصالح ساختمانی مانند گچبری برای تزیین دیوار یا سقف استفاده می‌شود. جالب است بدانید که، بسیاری از صاحبان و مالکان ساختمان‌های لوکس و مدرن، از انواع مدل‌های گچبری به ویژه گچبری سقف برای تزیین و زیباسازی سقف ساختمان استفاده می‌کنند.

طرح‌های تجملاتی و پرکار از طرفداران محدودی برخوردار است. معمولاً برای فضای سنتی و خاص از طرح‌های پرکار و شلوغ استفاده می‌کنند این سبک‌ها دیگر در خانه‌های امروزی جایگاه خاصی نداردزیرا  افراد به سمت ساده گرایی و طرح و نقشه‌های ساده هستند. طرح گچبری سقف هرچه ساده تر باشد شیک تر بوده و محبوبیت بیشتری خواهد داشت طرح‌های ساده زیبایی منحصر به فردی دارند از ویژگی‌های مهم سبک ساده برای سقف داشتن هماهنگی با انواع دکوراسیون منازل است در واقع سبک ساده هیچ وقت قدیمی نمی‌شود و به اصطلاح همیشه مد هستند نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که طر‌ح گچبری ساده بیشتر برای خانه‌هایی که دارای سبک مدرن هستند، مناسب است البته از طرح ساده می‌توان برای خانه‌هایی که سبکی کلاسیک دارند استفاده کرد. مجموعه پرشین انواع گچبری سقف ساده و شیک در طرح‌های مختلف به صورت کاملا دستی و سنتی انجام می‌دهند از خصوصیات بارز کار‌هایی که با دست انجام می‌شود ایجاد انرژی مثبت در آن محیط است.

 

گچبری سقف، زیبایی دکوراسیون خانه را دوچندان خواهد کرد!
 

گچبری سقف مستطیل

گچبری سقف به دلیل چسبندگی، رنگ‌پذیری، انعطاف‌پذیری یا شکل‌گیری آسان و همچنین قیمت مناسب، انتخاب اکثر طراحان داخلی ساختمان می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده، گچبری‌های سقف دارای طرح‌ها و مدل‌های متنوعی هستند که با توجه به سلیقه‌های مختلف، امکان نصب آسان را خواهند داشت.

اعضای خانواده بیشترین زمان خود را در پذیرایی طی می‌کنند حتی مهمانی‌ها در پذیرایی منزل انجام می‌گیرد به همین دلیل زیبایی سقف پذیرایی بسیار حائز اهمیت است یکی از پیشنهادهای ما برای جذاب شدن سقف پذیرایی انجام گچبری سقف است. گچبری اگر همراه با نورپردازی مناسب باشد می‌تواند جلوهای بسیار رویایی و شیک به محیط ببخشد برای انجام انواع روشهای گچبری دستی با بهترین استاد گچبری و انواع طراحی و طرح گچبری سقف مستطیل می‌توانید به سایت گچبری پرشین مراجعه کنید.

گچبری شطرنجی سقف

از جدیدترین طرح‌های گچبری سقف گچبری شطرنجی است. این گچبری زیبا و شیک به صورت مربع یا مستطیل همانند شطرنج با اشکال منظم ساخته شده و در کنار هم قرار می‌گیرند این مربع‌ها ممکن است در ابعاد مختلف و هماهنگ کنار یکدیگر قرار بگیرند در واقع تقارن طرح در ابعاد کوچک، گچبری شطرنجی است گاهی ممکن است برای اصلاح شکل‌های گچبری و یا در رأس چند ضلعی طرح‌های خاص مزین شود.اگر به دنبال یک طرح شیک و متنوع با هزینه پایین هستید طرح شطرنجی بهترین گزینه است این طرح اگر با نورپردازی یا ورق طلا ترکیب شود جلوه خیره کنندهای ایجاد می‌کند.

هدف از بکارگیری گچبری در سقف، حذف فضای یکپارچه و هموار سقف بوده و البته جهت جدا کردن سقف از دیوار نیز کاربرد زیادی دارد. برخی افراد، برای آنکه تزیین سقف کمی متفاوت و جذاب‌تر از دیوارها ظاهر شود، رنگ متفاوتی برای گچبری اجرا شده روی سقف، انتخاب می‌کنند.

گچبری سقف بدون رابیتس

همانطور که میدانید از رابیتس و گچ برای دکوراسیون داخلی خانه ها و گچ کاری، برای نمای ساختمان ها، ساخت مجسمه و پوشاندن بتن سیمانی استفاده می شود. از مهم ترین مزیت کار با رابیتس این است که مصالح در دسترس است و سرعت کار با آن بالا می باشد.

با وجود این مزایا کار با رابیتس و گچ معایبی هم دارد از جمله مهمترین آن این است که گاهی کار با رابیتس و گچ باعث افزایش وزن سقف می شود. در هنگام گچبری با رابیتس برای نازک کاری آن گچ زیادی صرف می شود و دستمزد گچ کاران هم افزایش می یابد.

با وجود مزایایی که گچبری رابیتس دارد اما معایب آن باعث شده که متخصصان این کار برای گچ بری دیگر از رابیتس استفاده نکنند. متخصصان امروزه در گچبری سقف از فوم فشرده پلی یورتان یا پلی استایرن استفاده می کنند. از مزایای استفاده ی این روش گچبری وزن کم که باعث کاهش فشار وارده به سقف می شود، عایق صدا و حرارت بودن، به صرفه بودن و داشتن تنوع بسیار زیاد می باشد. از مزایای دیگری که این روش گچبری سقف دارد به موارد زیر می توان اشاره کرد.

  • مقاومت بسیار بالا در برابر زلزله و زمین لرزه
  • عبور سیم و لوله در این مدل بسیار راحت و امکان پذیر است.
  • ترک و خوردگی در آن ایجاد نمی شود.

گچبری سقف جدید و لوکس با طراحی شیک

گچبری، از جمله هنرهای تزیینی است که با کنده‌کاری و طراحی بر روی گچ، جهت تزیین و زیباسازی فضاهای داخلی و بیرونی ساختمان، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیرباز، استفاده از گچبری در معماری خانه‌های ایرانی رایج بوده است. استفاده از هنر گچبری در بخش‌های مختلف ساختمان مانند دیوار، ستون، سقف و . . . مرسوم بوده که از میان آنها، تزیین سقف با انواع طرح‌ها و مدل‌های گچبری بیشتر در نظر مردمان بوده است.

امروزه در بیشتر ساختمان‌ها از گچبری سقف جدید، استفاده می‌شود. گچبری‌های سقف مدرن و جدید، طراحی و مدل ساده‌تری نسبت به طرح‌های قدیمی دارند. به همین خاطر، استقبال زیادی از این نوع طرح‌ها نیز شده است.

هر چند، هنوز، برخی از افراد طرفدار گچبری‌های با طراحی ریز و پُر نقش و نگار هستند، اما از این میان، افرادی هستند که با توجه به معماری خانه، از گچبری سقف جدید یا گچبری سقف ساده بیشتر برای تزیین سقف استفاده می‌کنند.

برای طراحی گچبری سقف ، به ویژه برای سقف خانه‌های مدرن امروزی، می‌توان از طرح‌ها و سبک‌های مختلفی الهام گرفت. گچبرهای خِبره و کاربلد، با رسم نقوش ریز و درشت و همچنین خَلق طرح‌های متنوع و جذاب، بر زیبایی گچبری‌های سقف می‌افزایند.

طرح و مدل های مختلف گچبری سقف

اگر برای افزایش جذابیت و زیبایی فضای داخلی منزل، به دنبال مصالح ساختمانی متفاوت و خاص هستید، حتماً از انواع طرح گچبری سقف استفاده کنید. گچبری‌های سقف، از گذشته تا به امروز، مشتریان و مخاطبین زیادی داشته‌اند که با توجه به ویژگی هر ساختمان، استفاده از انواع مختلف آن در نظر گرفته شده است.

گچبری سقف  چه مزایا و قابلیت‌های مهمی دارد؟

در ساختمان‌های امروزی، به طراحی فضای داخلی ساختمان، بیش از پیش، اهمیت داده می‌شود. به همین خاطر، از مصالح ساختمانی جدید و مدرن برای تزیین خانه یا ساختمان بسیار استفاده می‌شود. گچبری سقف جدید، یکی از پرکاربردترین، مصالح ساختمانی است که از سوی معماران برای زیباسازی سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلایل مختلفی باعث رونق هنر گچبری و گچکاری در صنعت معماری و ساخت و ساز لحاظ شده است که از مهمترین آنها، انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری گچ و همچنین ارزان بودن مواد ترکیبی آن است. ضمن آنکه، گچبری سقف به دلیل قدرت چسبندگی بالا، بیش از سایر مصالح مورد استفاده قرار می‌گیرد. گچکار با ابزار و هنر دستان خود، طرحی ظریف و عمیق روی گچبری سقف، ترسیم خواهد کرد.

مزایای گچبری سقف

زیبایی: گچبری ظاهر صاف و ساده سقف را بسیار زیبا و شیک می‌کند این کار به دکوراسیون ساختمان جلوه زیبا و خاصی می‌بخشد.

قابلیت اصلاح: در صورتی که گچبری به دلخواه شما نباشد و یا با سطح سقف متناسب نبود می‌توان مجدد آن را اصلاح کرد.

انعطاف پذیری: گچبری را می‌توان به روش‌های مختلف اجرا کرد به همین دلیل برای انواع ساختمان‌ها قابل استفاده هستند.

 

گچبری سقف
گچبری سقف خاص

گچبری سقف ساده و شیک

لازم است بدانید که، طرح‌های گچبری به چند دسته تقسیم می‌شوند. از جمله پرکاربردترین آنها طرح خاص، طرح حاشیه‌ای و طرح زمینه‌ای می‌باشند و از میان این طرح‌ها، طرح حاشیه‌ای به ویژه گچبری سقف ساده، پرطرفدار است.

البته در کنار این سبک از گچبری‌ها، گچبری‌های کلاسیک مانند گچبری کلاسیک سقف آشپزخانه یا پذیرایی نیز بسیار پرطرفدار و پرفروشمی‌باشند. نکتۀ مهم در انتخاب انواع گچبری سقف این است که، پیش از انتخاب هر یک از این مدل‌ها، به نوع ساختار ساختمان و طراحی فضای داخلی آن توجه نمایید. 

لازم است بدانید که، طرح‌های گچبری به چند دسته تقسیم می‌شوند. از جمله پرکاربردترین آنها طرح خاص، طرح حاشیه‌ای و طرح زمینه‌ای می‌باشند و از میان این طرح‌ها، طرح حاشیه‌ای به ویژه گچبری ساده وشیک، پرطرفدار است.

البته در کنار این سبک از گچبری‌ها، گچبری‌های کلاسیک مانند گچبری کلاسیک سقف آشپزخانه یا پذیرایی و گچبری گلویی نیز بسیار پرطرفدار و پرفروش می‌باشند. نکتۀ مهم در انتخاب انواع گچبری سقف این است که، پیش از انتخاب هر یک از این مدل‌ها، به نوع ساختار ساختمان و طراحی فضای داخلی آن توجه نمایید.

 

عکس گچبری سقف شیک و جذاب

پیش از انتخاب طرح و مدل گچبری، بهتر است چند نمونه از عکس گچبری سقف را مشاهده کرده و سپس طبق سلیقه و فضای خانه، طرح گچبری مورد نظر را انتخاب کنید. گچبری سقف به ویژه، گچبری دستی سقف دارای طرح‌ها و مدل‌های متنوعی است که لازم است پیش از اجرای کار، مدل موردنظر با دقت انتخاب شود.

گچبری سقف جدید

ابزار یا مصالح گچبری، یکی از پرطرفدارترین ابزارها برای تزیین قسمت‌های مختلف ساختمان مانند سقف، دیوار و ستون محسوب می‌شود. در میان انواع مدل‌های گچبری، گچبری سقف پرکاربردترین، نوع گچبری برای تزیین و زیباسازی سقف انتخاب می‌شود که اجرای این کار به دو صورت دستی و پیش ساخته امکان‌پذیر است.

به طور مشخص، در گچبری نوع دستی، گچ‌کار پس از تهیۀ مَلات، با مهارت و هنر خویش و همچنین به کمک ابزارهای مختلف، اقدام به ترسیم نقوش مختلف بر روی گچ خواهد کرد. طرح و مدل‌هایی که در گچبری سقف به روش گچبری دستی، اجرا می‌شوند، بسیار خاص و متفاوت خواهند بود.

گچبری سقف مستطیل

اعضای خانواده بیشترین زمان خود را در پذیرایی طی می‌کنند حتی مهمانی‌ها در پذیرایی منزل انجام می‌گیرد به همین دلیل زیبایی سقف پذیرایی بسیار حائز اهمیت است یکی از پیشنهادهای ما برای جذاب شدن سقف پذیرایی انجام گچبری سقف مستطیل است این سبک گچبری اگر همراه با نورپردازی مناسب باشد می‌تواند جلوهای بسیار رویایی و شیک به محیط ببخشد برای انجام انواع روشهای گچبری دستی با بهترین استاد گچبری و انواع طراحی و طرح گچبری سقف پزیرایی می‌توانید به سایت گچبری پرشین مراجعه کنید.

 

پیش از آنکه، اقدام به خرید لوازم مورد نیاز خانه مانند مبلمان، فرش، تابلو و . . . کنید، بهتر است، در وهلۀ اول مدل و نوع گچبری سقف را انتخاب نموده و سپس متناسب با رنگ و مدل فضای داخلی دکوراسیون، اقدام به اجرای ان نمایید. اهمیت به این نکته، باعث حفظ هماهنگی و جلوۀ بهتر دکوراسیون خانه در طول سالیان سال خواهد شد.

برای مثال، اگر لوستر یا لامپ‌های تزیینی را پس از اجرای گچبری، خریداری کنید، مسلماً بر اساس مدل و رنگ گچبری اجرا شده، خرید بهتر و مناسب‌تری خواهید داشت. بدین شکل، بر زیبایی و مدرن جلوه دادن محیط پذیرایی کمک خواهید کرد.

گچبری سقف
گچبری سقف شیک

گچبری کلاسیک سقف پذیرایی از دیگر نمونه گچبری‌هایی است که امروزه، طرفداران خاص خود را دارد و براساس نوع دکوراسیون خانه، از آنها نیز برای تزیین سقف پذیرایی استفاده خواهد شد.

بسیاری از افراد، گچبری‌های ساده را برای تزیین سقف پذیرایی انتخاب می‌کنند تا با نصب نورهای مخفی، به جذابیت و زیبایی سقف بیافزایند. امروزه، در طراحی‌ و اجرای دکوراسیون داخلی منازل، از طرح‌های شلوغ و پیچیده کمتر استفاده می‌شود. علاوه بر گچبری سقف پذیرایی، اغلب معماران و طراحان دکوراسیون داخلی از گچبری سقف آشپزخانه نیز برای طراحی سقف و زیباتر کردن محیط آشپزخانه، استفاده می‌کنند.

قیمت گچبری سقف، چگونه محاسبه می‌شود؟

به طور کلی گچبری سقف  همان‌طور که بیان کردیم دارای مدل‌ها و طرح‌های متفاوت و گوناگونی می‌باشد. هر یک از این طرح‌ها در انواع متفاوت خود دارای قیمت مختلف نیز می‌باشند. در واقع گچبری، از زمان مراحل نوسازی خانه آغاز می‌شود. اگر قصد داشته باشیم قیمت گچبری سقف  را بدانیم باید تمامی مراحل انجام گچبری و گچ‌کاری را نیز در نظر بگیریم. البته عوامل بسیاری همچون نوع و مدل گچبری، سبک گچبری، متراژ و غیره روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد. گچبری به طور کلی دارای سه مرحله‌ی زیرکاری، سفید کاری و زیر و رو می‌باشد. این سه مرحله هر کدام دارای قیمت متفاوتی است که بستگی به نظر مشتری نیز دارد. قیمت‌های گچبری اغلب به صورت متر مربع  و متر طول محاسبه می‌شود.

اجرای گچبری سقف، به ویژه به صورت دستی، کار بسیار ظریف و تخصصی است. به همین خاطر، گچ‌کار باید از مهارت و خلاقیت کافی برخوردار باشد تا به نحو احسنت گچبری سقف انجام شود. قیمت گچبری سقف نیز بر اساس فاکتورهای مختلفی محاسبه خواهد شد که یکی از آنها، میزان تجربه و مهارت گچ‌کار، متراژ سقف و . . . است.

انواع گچبری سقف چیست؟

گچبری سقف، مانند سایر مصالح ساختمانی دارای انواع مختلف است که بر اساس کاربرد و ویژگی‌های متفاوتی که دارد، تقسیم‌بندی آنها نیز متفاوت انجام می‌شود. در حالت کلی، گچبری‌های سقف به دو نوع زیر دسته‌بندی می‌شوند:

1_ گچبری پیش ساخته سقف  از قالب‌های آماده برای تولید این نوع گچ‌بری‌ها استفاده می‌شود. همچنین در ساخت این نوع گچبری از یونولیت، پلی استایرن، ترکیب گچ و فوم و . . . استفاده شده و طرح‌های آماده و متنوعی برای ساخت و اجرای آنها در نظر گرفته می‌شود.

2_ گچبری دستی سقف: همانطور که از نام این نوع گچبری‌ها مشخص است، پیاده‌سازی و نصب آنها توسط ابزارهای خاص و دست انجام خواهد شد. برای ساخت این نوع گچبری‌ از ترکیب آب و گچ استفاده می‌شود و سپس پیش از آنکه، ملات جامد یا سفت شود، طرح و مدل مورد نظر را اجرا می‌کنند.

گچبری سقف با دست

گچبری در سبک کلاسیک یکی از پر طرفدارترین سبک های اجرای گچبری در قسمت های مختلف ساختمان است. این سبک از گچبری دارای طرح های ساده و یا پیچیده متنوعی است که نیازمند صرف دقت و زمان مناسب برای اجرای درست کار است. قطعا استفاده از رنگ آمیزی های ملایم در کنار بهره گیری از نورپردازی های آرامش بخش برای یک طرح گچبری سقف کلاسیک، همه را حیرت زده خواهد کرد!

برای زیباتر جلوه دادن فضای داخلی یا بیرونی ساختمان، امروزه، مصالح ساختمانی زیادی طراحی شده است. گچبری سقف با دست، یکی از نمونه مصالح پرکاربرد و پر طرفدار است که در طراحی و زیباسازی سقف نیز بسیار اثرگذار می‌باشد. گچبری مانند سایر مصالح ساختمانی دارای مزایا و قابلیت‌های مهمی است

 

گچبری سقف

در قیمت‌گذاری گچبری سقف، فاکتورهای متفاوتی مورد بررسی قرار می‌گیرند. از آنجا که گچبری سقف به صورت دستی نسبت به گچبری پیش ساخته سقف، کار بسیار تخصصی و دشواری است. بنابراین، عوامل مهمی در تعیین قیمت این سبک از گچبری تاثیرگذار خواهند بود. در گچبری دستی سقف، پس از آنکه مَلات با ترکیب دقیق آب و گچ مرغوب تهیه شد، گچ‌کار توسط ابزارهای مختلف و همچنین هنر و خلاقیت خویش، اقدام به طراحی و اجرای گچبری سقف خواهد کرد.

در انتخاب گچبری سقف، چه نکاتی را باید در نظر داشت؟

پیش از آنکه، اقدام به طراحی و اجرای گچبری سقف کنید، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید.

  1. ابعاد و متراژ فضای مورد نظر دقت کنید. اگر فضای داخلی پذیرایی، آشپزخانه یا اتاق کوچک است، حتماً از طرح‌های ظریف و ساده استفاده کنید. همچنین رنگ‌های روشن را انتخاب کنید تا محیط بزرگتر و نمای آن بهتر جلوه کند.
  2. ارتفاع سقف را در نظر بگیرید. طرح‌های شلوغ و ریز مناسب سقف‌های استاندارد یا کوتاه نیستند. این سبک از کار، مناسب سقف‌های بلند و مرتفع است.
  3. انتخاب گچبری باید متناسب با دکوراسیون منزل باشد. هماهنگی بین دکوراسیون منزل و گچبری‌ها، باعث زیبایی و جذابیت بیشتر محیط خانه، آشپزخانه یا اتاق‌ها خواهد شد. بنابراین، به این نکته نیز بیش از پیش، توجه کنید.
  4. در انتخاب رنگ و مدل گچبری افراط نکنید. رنگ‌ها و طرح‌هایی را انتخاب نمایید که امکان پیاده‌سازی در بخش‌های دیگر خانه مانند دیوارها یا اتاق‌ها را داشته باشند. همچنین متناسب با نور خانه، رنگ گچبری سقف پذیرایی یا گچبری سقف آشپزخانه را انتخاب کنید. رنگ‌های تیره، فضای داخلی را کوچک و رنگ‌های روشن فضا را بزرگ جلوه خواهند داد.

 

سقف گچ بری، طراحی کلاسیک

گچبری سقف را متناسب با فضای خانه انتخاب کنید!

توجه داشته باشید که استفاده از هر کدام از سبک های کلاسیک سقف بستگی به فضای خانه و همچنین چیدمان آن دارد به این معنا که پس از اتمام کار، یک ترکیب کاملا متناسب در فضای خانه مشاهده شود. معمولا در منازلی که از چیدمان سلطنتی استفاده شده، بهترین انتخاب برای زیبا سازی خانه، استفاده از گچبری کلاسیک سقف است به طوری که عناصر خانه کاملا با یکدیگر متناسب شده و در نهایت شکوه و زیبایی مهمان خانه شود.

سقف ساختمان از مکان های مهم برای اجرای گچبری است چرا که زیبایی آن بیشتر از هر مکان دیگری بیشتری به چشم می آید. در گچبری کلاسیک سقف، معمولا از طرح های ریز و البته شلوغ استفاده می شود؛ جاییکه هنر و معماری در هم آمیخته می شوند تا زیبایی نما را به رخ بکشانند. گوشه های دیوار، اطراف لامپ، اطراف لوستر ها، حاشیه های سقف و … همگی از مواردی هستند که می توانند در سبک کلاسیک با طرح های پیچیده خود را نشان دهند.

مدل گچبری سقف

جهت مشاهدۀ جدیدترین و شیکترین مدل‌گچبری سقف، می‌توانید به سایت گروه گچبری پرشین (مرتضی پارسایی) مراجعه کرده و نمونه کارهای موفق این مجموعه را بررسی کنید. ضمن آنکه، این مجموعه، در خصوص نحوۀ اجرای کار و همچنین طرح مناسب فضای خانه، به شما اطلاعات کافی و تخصصی خواهد داد. برای حضور کارشناسان گروه گچبری پرشین، کافی است با آنها تماس بگیرید و از خدمات آنها برخوردار شوید. اجرای کامل و دقیق پروژه و همچنین استفاده از بهترین متریال جهت افزایش کیفیت کار، از جمله خدمات ارزنده‌ای است که این شرکت خدمت مشتریان ارائه خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های در ج شده تماس بگیرید.

09190495706📞

09037150334📞

لطفا به ما امتیاز بدهید!
[کل: 13 میانگین: 5]

2 نظر ارسال شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Phone
WhatsApp
Phone