معماری داخلی در تهران

زمان مطالعه: 5 دقیقه معماری داخلی در تهران درحقیقت بهبود محیط داخلی سازه برای اجرای فعالیت های روزانه است. طراحی باید بر اساس محیط پیرامون آن انجام شود. بدون شک طراحی معماری داخلی برای منزل کوچک با یک فضای بزرگ تفاوت دارد. محیط داخلی تاثیر مستقیمی روی شیوه اجرای فعالیت های ما درآن فضا دارد از طرفی دیگر بر ...

5 دقیقه
0 دیدگاه
گچبری پرشین
زمان مطالعه: 5 دقیقه

معماری داخلی در تهران درحقیقت بهبود محیط داخلی سازه برای اجرای فعالیت های روزانه است.
طراحی باید بر اساس محیط پیرامون آن انجام شود.
بدون شک طراحی معماری داخلی برای منزل کوچک با یک فضای بزرگ تفاوت دارد.
محیط داخلی تاثیر مستقیمی روی شیوه اجرای فعالیت های ما درآن فضا دارد از طرفی دیگر بر روی قدرت تفکر و خلق و خوی ما تأثیر بسیاری می گذارد.

معماری داخلی به چه معنا است؟

معماری داخلی در حقیقت علم و هنر طراحی و ارتقاء سازه ها و محیط داخلی، در هماهنگی با دیگر عناصر فیزیکی مربوطه، به کمک یک معمار آموزش دیده می باشد.کسب و کار یک معمار داخلی،کاری است که معمار با آن خدمات حرفه ای، در مورد طراحی و ایجاد فضای داخلی یک سازه، ارایه و اجرا می کند و هدف های خاصی مد نظرش دارد که آن ها را با افراد داخل آن ساختمان جهت اجرا هماهنگ می کند.
معماری در واقع یک عبارت کلی جهت وصف فضای داخلی سازه و عناصر فیزیکی مربوط به آن می باشد و یک سبک یا شیوه طراحی در ایجاد فضای داخلی ساختمان و عناصر فیزیکی وابسته به آن می باشد.

هدف از معماری داخلی

هدف از معماری داخلی در تهران، بهتر کردن کارکرد روانی و فیزیکی فضا، برای بهتر کردن زندگی در آن مکان می باشد. فضای داخلی ساختمان، بدون طراحی داخلی، کامل ترین کارآیی لازمه را نخواد داشت.
معماری داخلی به یک ساختمان روح و جلا می بخشد.

عوامل مهم در معماری داخلی

از مهم ترین عوامل در طراحی معماری های ساختمان ها، دیزاین و ایجاد نورپردازی در نمای داخلی ساختمان می باشد. نورپردازی در جذابیت و جلوه معماری و نمای داخلی ساختمان تاثیر به سزایی دارد.
در معماری های داخلی نور پردازی و مدل های کاغذ دیواری و کف پوش و نیز سقف خانه از اهمیت فراوانی برخوردار هستند. با معماری داخلی سازه می توانید از داشتن منزلی زیبا و مدرن بهره مند گردید.
بهتر است که در طراحی معماری مدرن خانه خود طرح های گوناگون و زیبایی را روی دیوار و سقف خانه تان ایجاد نمایید. دیوار و سقف ها مکملی برای داشتن یک منزلی لوکس و زیبا به شمار می روند.

تفاوت معماری داخلی با طراحی داخلی

طراحی داخلی حرفه ایست که هدفش طراحی فضای داخلی است و شامل همه بخش های سازه و متریال، رنگ و…. در داخل فضا می باشد.معماری داخلی را در حقیقت طراحی اجزا و محیط ثابت داخلی می دانند و طراحی داخلی هم، چگونگی چیدمان فضاها و اجزای متغیر آن محیط می باشد.
یک معمار داخلی طراحی داخلی را باید به شیوه ای انجام دهد که پاسخ گوی عملکرد و نیاز رفتار های مختلف و اقلیم و فرهنگ های گوناگون و .. باشد و بعد به چگونگی آن فضا از نظر نور و رنگ و مبلمان و… بپردازد.

تفاوت طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی

این دو حرفه کاملا از یکدیگر جدا و مجزا از هم می باشند.
طراح دکوراسیون داخلی در درجه اول به زیبایی شناختی احتیاج دارد و این عمل در کارشان اولویت اول را دارد.
آنها مثل طراحان داخلی احتیاجی به دانش و مهارت های آکادمیک ندارند اما جای مطالعه و پیشرفت علم شان همیشه وجود دارد و می توانند در دوره هایی مختلف که برای دکوراتور ها وجود دارد مثل بررسی سبک سازه ها و سبک مبل ها و چیدمان وسایل و..شرکت نمایند.طراحی داخلی با جانمایی و برنامه ریزی محیط و عایق ها و کفپوش ها و درب و پنجره ها و هر آنچه که بخشی از یک سازه است، سر و کار دارند.دکوراتور ها با صنایع گوناگونی مثل ساخت مبلمان و سرویس خواب یا طراح دوخت پرده و نیز صنعت فرش و دیگر مشاغل همکاری دارند اما طراح داخلی با مهندسین ناظر و مدیر پروژه و همچنین کنترل پروژه و دیگر کارکنان مشغول در یک پروژه ساخت در ارتباط می باشد.
بطور کلی طراح دکوراسیون هدفش چیدمان درست و برقراری هماهنگی بین وسایل و فضای یک سازه می باشد.

معمار داخلی

یک معمار داخلی علاوه بر توانمندی در طراحی و قدرت تجسم و خلاقیت، احتیاج دارد اطلاعات عمومی خوبی در زمینه تاریخ مخصوصا تاریخ معماری کشورش و جهان و جغرافیا و اقلیم‌شناسی و روانشناسی و اقتصاد داشته باشد. همچنین معمار زبان معماری مطلبش را روی کاغذ پیاده می کند از همین رو یک معمار ذهنی قوی و خلاق دارد و از توانایی تجسم خوبی باید برخوردار باشد و از طرفی دیگر بایستی طراحی چیره دست باشد تا قادر باشد به زبان معماری که همان طراحی بناها و محیط های زندگی است، سخن بگوید.
معماری قبل از اینکه علم و یا تکنیک باشد، ذوق و هنر و استعداد است.
به همین دلیل می‌توان گفت که معمار یک هنرمند است و باید مثل هر هنرمند دیگری چشم و ذهن و دستی قادر داشته باشد تا بتواند به کمک چشم و با یاری بر ذخیره علمی خود بتواند به درستی ببیند و سپس با ذهنی پویا آنچه را که دیده است به تحلیل بکشد و با ذوق و عاطفه درهم آمیزد و در نهایت به کمک دست و با بهره گرفتن از دانش های فنی و تکنیکی طرحی نو را ایجاد نماید.

در معماری داخلی چه عناصری تاثیر گذار هستند؟

بین معماری داخلی بنا و مواد و عناصری که در ساخت سازه مورد استفاده قرار می گیرد ارتباط نزدیکی وجود دارد، از طرفی نوع این متریال و معماری داخلی نیز بر رفتار و شیوه زندگی افراد تاثیر خواهد گذاشت.
هدف معماری داخلی در تهران ایجاد محیطی است که علاوه بر زیبایی و آرامش، کارایی مورد نظر را هم داشته باشد. یک معمار داخلی نه تنها می تواند شکل بنا را ایجاد نماید بلکه می تواند شکل و سبک زندگی ساکنانی که قرار است از آن سازه استفاده نمایند را بسازد و یا تغییر دهد.
توجه داشته باشید که محیطی که در آن سازه ساخته می شود پتانسیل این را دارد که زندگی افرد را مطلوب سازد. یکی از ساده ترین و مهم ترین عواملی که در طراحی ساختمان باید در نظر گرفت و بر سلامت جسمی و روانی افراد تاثیر گذار است، بحث نور و نورپردازی است، معمار با در نظر گرفتن ویژگی های محیط و جنبه علمی ساخت و ساز می تواند جایگاه مناسبی جهت ایجاد پنجره و اندازه و ظاهر آن داشته باشد.
از طرفی سازه باید به شیوه ای معماری شود که اگر احتیاج به بازسازی ساختمان یا تغییری در آینده احتیاج داشته باشد، بایستی قادر بود به راحتی بدون تغییر در ساختار سازه، این عملیات را اعمال کرد.

جمع بندی

یکی از ویژگی هایی که در ساخت یا بازسازی ساختمان مهم است، در نظر گرفتن زمان و محیطی است که ساختمان در آنجا ایجاد شده است.
شکل کنونی ساختمان که به وسیله اولین معمار بنا شده است بر اساس زمان و شرایط آن دوران بوده است و هنر یک معمار داخلی از اینجا ظاهر می شود که قابلیت تغییر در ساختار داخلی خانه را برای زمان های دیگر هم فراهم کرده باشد.
خانه هایی وجود دارند که نمای بیرونی ساختمان قدیمی می باشد، اما داخل آن به شکل امروزی تغییر یافته است. این یعنی فضای داخلی ساختمان توانایی تغییر را داشته است و مطابق با فضا و زمان بهینه شده است.

لطفا به ما امتیاز بدهید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp
Phone
WhatsApp
Phone